Grafiteka_2019_katalog
owzpap
Wystawę dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu “Kultura – Interwencje 2019” Wystawa Rafała Bujnowskiego Plastyka a higiena jest premierową prezentacją obszernej serii prac na papierze, nad którą artysta pracował przez ostatni rok. Używając niekonwencjonalnego materiału – papierowych ręczników kuchennych – i na poły mechanicznego procesu malarskiego, Bujnowski drąży istotę plastyki: kreowania iluzji
owzpap
JANUSZ KRAUZE “WYSTAWA RZEŹBY” “Chciałabym zaprosić Państwa na wystawę mojego Taty, Janusza Krauze. Na wystawie zaprezentujemy niewielki fragment jego twórczości. Nie znajdziecie w tym opisie artystycznej analizy prac, lecz wspomnienie Pięknego Człowieka. Po studiach w warszawskiej ASP rodzice zamieszkali w Gorlicach, małym miasteczku na południu Polski w Beskidzie Niskim. Tata wrósł w tę społeczność i
owzpap
„Sztuka Włókna” to cykliczna wystawa zapoczątkowana w roku 2000 przez profesora Stanisława Trzeszczkowskiego, długoletniego Przewodniczącego Sekcji Tkaniny OW ZPAP. Tegoroczna odsłona „Sztuki Włókna” jest siódmą już prezentacją najnowszych osiągnięć warszawskich twórców w dziedzinie tkaniny artystycznej. Na wystawie pokazywane są prace pięćdziesięciu sześciu artystów wykorzystujących w swoich działaniach zarówno klasyczne techniki tkackie jak i oryginalne, wypracowane
owzpap
TERESA PANASIUK Urodziła się w Warszawie. Studiowała w latach 1958-1964, początkowo w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku pod kierunkiem Krystyny Łady-Studnickiej, następnie w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowni Artura Nacht-Samborskiego. Uprawia malarstwo – olej, gwasz, pastel. Miała 28 wystaw indywidualnych, brała udział w wielu wystawach zbiorowych. Kolor, światło i kontrolowane intelektem
owzpap
„Inspiracje…Improwizacje…Interpretacje…” – to wystawa obrazów i grafik powstałych w ostatnich 10-ciu latach. Tytuł odnosi się wprost do źródeł, a często do praźródeł prezentowanych prac. Czasami bezpośrednia inspiracja zawarta jest samym tytule, częściej pozostaje ukryta i widz ma pełną dowolność interpretacji. Niektóre obrazy powstały pod wpływem kilku/kilkunastu „źródeł”. Są one bardzo różne – mogą to być