Opis:
Dominika Sergiej
KrajObrazy
Galeria DAP 3
ul. Mazowiecka 11 a, Warszawa.
Wystawa czynna: 19-30 sierpnia 2020 r., wtorek-niedziela w godz. 12-17, poniedziałek – nieczynne.
Wystawę dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura – Interwencje 2020”.
W związku ze zwiększoną liczbą zachorowań na Covid-19 jesteśmy zobowiązani do rygorystycznego przestrzegania limitu osób biorących udział w wydarzeniach organizowanych w galeriach przez OW ZPAP.
Ze względu na zalecenia Sanepidu i MKiDN wejście na wernisaż tylko za zaproszeniami.
Za niedogodności przepraszamy.
Zapraszamy na debiutancką wystawę Dominiki Sergiej, która w drugiej połowie sierpnia będzie można oglądać w Domu Artysty Plastyka w galerii DAP 3.
Dominika Sergiej w swojej działalności twórczej interesuje się tożsamością miejsca i ludzi. Bada niejednoznacznie przebiegające granice kulturowe w świecie „globalnej wioski”. Eksploruje tematy dotyczące najważniejszych wartości ludzkich takich jak: miłość, szacunek, pamięć. Stawia pytania dotyczące koegzystowania ludzi różnych wyznań, ras, wieku, tożsamości i pamięci kulturowej. Od strony formalnej interesują ją przede wszystkim kompozycja i kształt dzieła. Zajmuje się: instalacją, fotografią, kolażem i akwarelą.
Absolwentka filologii angielskiej oraz edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych UMCS. Dyplom z fotografii obroniła w macierzystej uczelni pod kierunkiem prof. Ireny Nawrot-Trzcińskiej w 2007 roku. Studiowała sztuki wizualne na Wydziale Sztuki i Komunikacji na Uniwersytecie w Rennes 2 we Francji w roku akademickim 2003/2004 w ramach stypendium Erasmus oraz na Wydziale Malarskim w Students League of New York w Stanach Zjednoczonych pod kierunkiem Mary Beth Mc Kenzie w 2006 roku. Ukończyła studia doktoranckie z historii sztuki w KUL w 2018 roku. Obecnie kończy studia podyplomowe z malarstwa w Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.Na co dzień uczy plastyki i języka angielskiego w szkole podstawowej.Jest współtwórcą teatru marionetek „Teatr Podręczny” oraz kuratorem i organizatorem licznych wydarzeń kulturalnych. W 2006 roku otrzymała wyróżnienie na Ogólnopolskim Festiwalu Szekspirowskim w Lublinie za ciekawe rozwiązania inscenizacyjne w spektaklu opartym na dramacie Williama Shakespeare „The Taming of The Shrew” zagranym przez jej uczniów w języku angielskim.Jest członkiem stowarzyszeń artystycznych takich jak: Associazione Culturale Ulisse w Sienie, Association for Art History w Wielkiej Brytanii, Okręg Warszawski Związku Polskich Artystów Plastyków oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Artystów Plastyków (I.A.A.) przy UNESCO.Obecna wystawa jest jej pierwszą wystawą indywidualną.
KrajObrazy
Wystawa KrajObrazy odnosi się do miejsca i przestrzeni. Krajobrazy miejskie – weduty, tak szeroko rozpowszechnione w malarstwie XVIII i XIX wieku stają się punktem wyjściowym prac Dominiki Sergiej. Farby olejne zastąpione są flamastrami, ołówkiem, papierem kolorowym i fotografią. XVIII-wieczne miejskie capriccia – „pierwotne kolaże”, w których artyści swobodnie zestawiali ze sobą różne miejsca niekoniecznie istniejące w rzeczywistości obok siebie w miejskiej tkance miasta stały się inspirującym przyczynkiem do powstania niniejszej wystawy. Technika kolażu sensu stricte zapoczątkowana przez Pablo Picassa i Georga Braque’a na początku XX wieku, rozwijana przez wielu artystów m.in. Hannah Höch, książka artystyczna, pop-up booki i XVIII wieczne sylwety wycinane z papieru zanim wynaleziono fotografię stanowią zaplecze inspiracji technologicznej wystawy. Autorka prac w niniejszej wystawie przedstawia miejsca, które odwiedziła m.in. Warszawę, Paryż, Oxford czy Nowy Jork. Część prac wykonana jest na bazie własnych fotografii wykonanych aparatem analogowym łącznie z wywołaniem filmów, poddaniem ich obróbce i wywołaniu zdjęć w ciemni. Drugą część fotografii stanowi fotografia cyfrowa również wykonana przez autorkę wystawy. Dla ujednolicenia warstwa fotograficzna prac jest wydrukowana na matowym papierze.
W warstwie treściowej Dominika Sergiej odnosi się do stereotypowych przedstawień miasta, czasami je powiela a czasami zastępuje je nowymi, niekonwencjonalnymi zestawieniami. Na miasto dzięki tej wystawie można spojrzeć z lekkim przymrużeniem oka a prace mają charakter luźnych czasami zabawnych skojarzeń na temat krajOBRAZU miejskiego.
Patronat medialny: warszawa.ngo.pl