Biografia:
artysta malarz, konserwator dzieł sztuki, technolog dawnego malarstwa
Absolwentka dwóch wydziałów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie: Wydziału Malarstwa i Grafiki oraz Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki, którego od roku 1976 jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym.
Od 1972 roku członek ZPAP.
Od wielu lat kieruje Pracownią Technologii i Kopii Malarstwa Średniowiecznego w Katedrze Technik i Technologii Malarstwa na Podłożach Ruchomych.
Stopień naukowy doktora uzyskała w 1998 r. za pracę Obraz Matki Boskiej Zwycięskiej z Mariampola n/Dniestrem – konserwacja analiza stylistyczno-technologiczna, wykonanie kopii. Praca ta została nagrodzona przez Generalnego Konserwatora Zabytków oraz Stowarzyszenie Konserwatorów Zabytków w konkursie na najlepsze prace studialne, naukowe i popularyzatorskie.
Stopień doktora habilitowanego uzyskała w 2011 roku za opracowanie Zapomniane receptury z pierwszej połowy XVIII wieku mistrza różnych sztuk Marcina Groblicza (nominacja Rady Naukowej Wydziału Kons. do nagrody Ministra Edukacji i Szkolnictwa Wyższego).
Autorka kilkunastu publikacji naukowych poświęconych problemom konserwacji oraz dawnych technik i technologii malarskich.
Poza pracą dydaktyczną i naukową zajmuje się malarstwem, konserwacją, wykonywaniem kopii malarstwa a także pozłotnictwem.
Szereg realizacji autorskich związanych ściśle ze sztuką sakralną dla różnych kościołów.
Udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Kilka wystaw indywidualnych w Warszawie oraz różnych centrach kultury krajowych i zagranicznych.
W roku 2001 weszła w skład Komitetu Obchodów Roku Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Autorka koncepcji merytorycznej Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego Prymas Tysiąclecia.
Czterokrotnie miała przyznane nagrody rektorskie, została odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi, Prymasowskim Medalem Złotym (Primati Nomismate Aureo) „Wyróżniającemu się w służbie dla Kościoła i Narodu” oraz „Odznaczeniem za zasługi dla Archidiecezji Warszawskiej”.