Opis:
IMPROWIZACJA
fragmenty Wielkiej Improwizacji Adama Mickiewicza w interpretacji Sekcji Malarstwa OW ZPAP
Wystawa: 3-31.10.2018
Wernisaż: 3.10.2018 godz.18.00
Galeria DAP
Kurator: Małgorzata Kroszczyńska
Sekretarz: Grażyna Kilanowicz-Barecka
Artyści biorący udział w wystawie:
Beata Piskozub, Bożenna Leszczyńska, Nadiya Sobolewska, Krystyna Krępa,Joanna Mankiewicz, Victoria Belmondi, Maria Janiga, Edyta Dzierż, Małgorzata Szymczuk, Magdalena Hajnosz, Justyna Olszewska, Maria Magda Niewiadomska, Elżbieta Owczarek, Waldemar Borowski, Katarzyna Lipska-Ziębińska, Anna Sobol, Lidia Snitko-Pleszko, Anna Polanowska, Barbara Bielecka-Woźniczko, Tatiana Pytkowska,Paweł Sochacki, Ewa Osińska-Rozpędek, Maria Niedźwiedź-Suchońska, Joanna Mrozowska, Wanda Badowska-Twarowska, L.Tadeusz Serafin, Eva Chełmecka, Grzegorz Winkler, Danuta Zarzycka, Jacek Gowik, Krzysztof Tadeusz Sowiński, Anna Bartnicka, Krzysztof Pająk, Wanda Falencik-Masznicz, Katarzyna Orthwein, Ewa Siemińska, Marek Marszałek, Andrzej F. Filipowicz, Dorota Krzymowska, Małgorzata Kroszczyńska, Bogusław Lustyk, Anna Forycka-Putiatycka, Małgorzata Światła, Krystyna Humienna, Elżbieta Szarejko, Andrzej Kotkowski, Bożena Kuzio-Bilska, Wit Bogusławski, Halina Piwowarska, Grażyna Kilanowicz-Barecka, Renata Lichańska-Mleczko, Iwona Ostrowska, Larysa Jaromska, Maria Najdek, Romuald Krzyżanowski, Adela Rakoczy, Krystyna Styburska
W 100 lecie odzyskania Niepodległości przez Polskę, Sekcja Malarstwa OW ZPAP podjęła się trudnego zadania.
Wzięliśmy na warsztat malarski interpretację fragmentów z Wielkiej Improwizacji Adama Mickiewicza.
Każdy z uczestników miał za zadanie zinterpretować wyjęty z kontekstu całego Dzieła, wylosowany przez siebie cytat.
Zostawiliśmy sobie pełną swobodę improwizacji w doborze środków malarskich jak i interpretacji tekstu.
Wolność w sztuce jest koniecznością.
Małgorzata Kroszczyńska
Tegoroczna wystawa Sekcji Malarstwa Okręgu Warszawskiego Związku Polskich Artystów Plastyków jest poświęcona 100. rocznicy niepodległości Polski.
Inspiracją była Wielka Improwizacja z Dziadów Adama Mickiewicza.
Jak może wyglądać malarska wizja dzieła literackiego?
Efektem są obrazy pięćdziesięciu siedmiu współczesnych twórców, z których każdy zinterpretował wybrany fragment poematu narodowego wieszcza.
Czy te obrazy oddają ducha i przesłanie dzieła Mickiewicza?
Czy przypominają zwiedzającym wystawę ten utwór? Czy są nadal aktualne?
Pragniemy, aby tak się stało.
Grażyna Kilanowicz-Barecka